Krakusek, czyli jak …

uczniowie klasy III przygotowują się do konkursu wiedzy o Krakowie, albo po prostu troszeczkę go odkrywają…
Tegoroczny temat konkursu to: Mury, baszty, fosy…, czyli jak Wawelu i Krakowa w dawnych wiekach broniono.
Trzecioklasiści odbyli dwie wycieczki, na których zdobywali wiadomości o obronności Wawelu i Krakowa. Na pierwszej widzieli miejsca baszt i dawnych murów obronnych. Zapoznawali się z nazwami elementów obronnych w budowlach, jak „machikuły”, widzieli otwory strzelnicze, wieżyczki. Przechodzili obok Bramy Floriańskiej oraz Barbakanu, dostrzegali cechy budowli romańskich i gotyckich.

Na drugiej wycieczce poznawali, jak w średniowieczu bronił się Wawel.
Oto wrażenia uczniów z drugiej wycieczki:

Dnia 16 listopada 2021 roku wraz z klasą byłem na wycieczce w Krakowie. Odwiedziłem Wawel, Rynek Główny i Sukiennice. Widziałem Kościół Mariacki, z którego wieży hejnalista odgrywał hejnał. Podczas zwiedzania Wawelu towarzyszyła nam pani przewodnik, która pokazywała zbroje, pistolety, miecze, kusze, łuki, hełmy, armaty. Jest to broń, która w tych czasach jest nieużywana. Zachęciłem się, żeby z rodziną odwiedzić podziemia Krakowa. Wycieczka bardzo mi się podobała i był to też czas spędzony z przyjaciółmi.
Nikodem

Dnia 16 listopada 2021 roku wraz z klasą byłam na wycieczce w Krakowie. Odwiedziłam Wawel. Byłam w takim miejscu, gdzie są miecze, pistolety i zbroje. Widziałam zamek, wieże, kościoły. Zwiedzanie Wawelu wyglądało tak: chodziliśmy po Rynku i kierowaliśmy się w stronę Wawelu. Zainteresował mnie Kościół Mariacki i hejnalista. Zapamiętam na dłużej cały Kraków.
Amelia

16 listopada 2021 r. byłem z moją klasą na wycieczce w Krakowie. Byłem na Rynku i widziałem Sukiennice i Kościół Mariacki, i hejnalistę, który grał na trąbce. Najbardziej podobała mi się zbrojownia na Wawelu. Chciałbym kiedyś założyć taka zbroję. Wawel zwiedzaliśmy z panią przewodnik. Pokazała nam armaty, łuki, kości ludzi, dziedziniec i piękny ogród. Najbardziej podobała mi się katedra z dachem z prawdziwego złota.
Tomasz

Dnia 16 listopada wraz z klasą byłem na wycieczce w Krakowie. Byłem na Wawelu, w Rynku, w kościele. Zwiedzanie Wawelu było fajne. Najpierw byliśmy w muzeum i oglądaliśmy podziemia Wawelu, czyli „Zaginiony Wawel”, potem byliśmy w zbrojowni. Najbardziej zainteresowała mnie broń. Na dłużej zapamiętam armaty.
Wojtek

Dnia 16 listopada 2021 r. wraz z klasą byłem na wycieczce w Krakowie. Odwiedziliśmy Wawel kościół św. Franciszka z Asyżu, muzeum i oczywiście sklepiki.
Gdy weszliśmy na Wawel zobaczyliśmy Kaplicę Zygmuntowską, której kopuła jest pokryta prawdziwym złotem, wchodziliśmy bramą przez którą wchodzili królowie i byliśmy w zbrojowni,
Wcześniej, w Sukiennicach widziałem nóż, którym brat zabił brata; mówi o tym legenda o dwóch braciach i wieżach. Zapamiętam też, jak trębacz z wieży mariackiej do nas pomachał.
A najbardziej podobało mi się w muzeum. W podsumowaniu – to była super wycieczka.
Dawid

Przygotowała i zestawiła wychowawczyni klasy III.